8 februari 2014

Feministiskt initiativ?

Jag känner inga som arbetar så mycket som akademiker. Min bästis klagade i en massa år; sedan blev hon själv yrkesakademiker - och nu jobbar hon lika mycket. D v s ALLTID.

Sådant kan man fundera på när man sitter en lördag på kontoret. Jag tog visserligen - hör och häpna - ledigt i går kväll och åt middag med min kompis K. Kvällens höjdpunkt var att vi båda två, oberoende av varandra, funderat på att rösta på Fi. Precis som många andra i bekantskapskretsen.

Redan i morse slog därför vår gemensamma kompis F till och bjöd in Gudrun till ett homeparty. Vi får väl se om hon svarar och kan. Hur som helst vore det kul att dra ihop en massa människor, de flesta med handelsanknytning, och prata feministisk politik.

Jag tycker dessutom att Fi skulle kunna utveckla sin ekonomiska politik - och där kan vi kanske hjälpa till. I akademiska kretsar talas det mycket om cirkulär ekonomi, och det är lätt att se kopplingarna till feminism.

Vem vet, år 2014 blir kanske året då jag engagerar mig politiskt igen. I somras var vi förresten och lyssnade på Gudrun, mamma och jag:


Om jag nu har tid. Ibland känns det helt omöjligt att få ihop det. Den senaste veckan har varit förfärlig och resten av februari ser lika hemsk ut. Jag får nog räkna med uppemot 90-timmars arbetsveckor, vilket är helt GALET!

I går kom jag i alla fall iväg och körde en Organic Bodywork för första gången och i dag blev det världens bästa Vinyasa Flow. I veckan som kommer ska jag försöka ta mig tid att yoga och träna regelbundet - för att orka.