25 februari 2014

Jag tänker på dig

Undervisade tre seminarier på raken - och var efteråt helt död. Glad, men död. Jag har så himla fina studenter och de ger och lär mig så otroligt mycket, men jag blir ändå så himla trött av att undervisa.

På kvällen gick jag på teater med min fina vän F och två av hennes barn. Liv Strömqvist tänker på dig. Liv Strömqvist är en av mina favoriter och igenkänningsfaktorn var gigantisk. Jag ömsom skrattade och grät när jag såg mitt och många kvinnors liv spelas upp på scen.

Dottern som var med, som är lika gammal som min son, kände tack och lov inte igen sig lika mycket - och jag hoppas innerligt att hon slipper att göra det:



Väl hemma hittade jag en bild på vårt hus i lokaltidningen, utpekat som ett av de områden som borde öka mest i värde:



Effektiv arbetstid: 9 timmar.