20 februari 2014

Fördelen med att vara en bitch

Jag undervisar för ideella sektorn i Mariefred. Det gör jag varje år. I gruppen ingår chefer från Amnesty, Rädda Barnen, IOGT-NTO, Svenska Kyrkan, m fl.

Det är alltid lika givande. Jag trivs i civilsamhället.

I år trivs jag dessutom på hotellet. Förra året placerade de mig på ett rum med en trasig ventilationstrumma - och jag sov ingenting. Dessutom missade de mitt önskemål om att slippa mjölk, så jag fick heller ingen middag.

Att varken få sova eller äta är ju ingen höjdare på hotell, så självklart ställde jag till världens liv. Som jag för säkerhets skull repeterade inför årets besök.

Och tänk de lyssnade. I år är jag placerad i värsta sviten, i två etage, som plåster på såren. Här är min undervåning med vardagsrum och min övervåning med sovrum. Så lyxigt!!! Det är större än hemma: