26 februari 2014

Shitty dag

I dag var det ingen bra dag. Hann klämma in ett par timmars arbetstid redan innan jag klev ur sängen. Hade deadline på en krönika, som inte blev något bra. De blir aldrig det, när jag jobbar såhär hårt.

Sedan möten non-stop 10-18. Drack en kopp soppa under ett, klämde en energybar under ett annat. Några matpauser hann jag inte med.

Planerade sedan att promenera hem, men då sa kroppen stopp. Fick yrsel halvvägs och var tvungen att ta tunnelbanan hem. Väl hemma, kunde jag inte komma på vilken uppgång jag bor vid - vilket är ett dåligt tecken. När jag inte hittar hem, har jag jobbat för hårt!

Sedan rök sonen och jag ihop. Under bråket sa han att han alltid, ända sedan han var liten, varit livrädd för att jag skulle gå in i väggen. Stackars liten!

Och det stämmer säkert, för den här bilden - som jag har uppsatt ovanför skrivbordet - ritade han som barn:



Den bilden säger tyvärr ALLT!

Effektiv arbetstid: ca 11 timmar.