12 februari 2014

Trött flyt

Mitt flyt fortsätter. Så till den milda grad att jag börjar oroa mig för vad som händer när det vänder. För aldrig kan det väl fortsätta att gå såhär bra?

I dag blev jag plötsligt erbjuden att gå en fantastisk utbildning vid Harvard. Jag vet visserligen inte om jag kommer in, men om jag gör det, får jag utbildningen betald.

Oavsett är jag förstås glad att få ett sådant erbjudande. Det är också en sådan där sak som bara inte händer, men som verkar hända den här månaden. Vad är det med världen? Varför har jag sådan tur?

Den enda nackdelen är att jag kör för hårt just nu. Jag känner verkligen hur jag laddar ur batterierna varenda dag - och jag ser ingen ljusning förrän tidigast i april. Det är sju dagars och 80-90 timmars arbetsveckor som väntar. Ja, ja...

När jag är såhär sliten, vågar jag heller inte träna hårt, utan jag nöjer mig med lite enklare träning. I går hann jag med en halvtimme i hallen innan arbetsdagen började. Det kändes precis lagom.