21 februari 2014

Värsta bästa veckan

Nu är terminens värsta vecka över. Två dagars vetenskapligt råd följt av tretton timmars handledning, ett tvådelat seminarium med övernattning och en massa tentor att rätta!

Men det mesta har varit kul. Jag älskar att handleda projektarbeten på Handels. Man får en hel timme med fem-sex studenter i taget och har tid att gå på djupet. De skriver om en massa spännande ämnen och det är kul att lära känna studenterna lite bättre.

Dessutom hade jag ett fantastiskt kul seminarium med chefer i den ideella sektorn i morse. De skulle gestalta organisationens uppdrag - och de var MAKALÖSA! Jag blev helt tagen!

Än är jag kvar på kontoret, men inte så länge till. Dagens handledningar avslutades med att en sötnos till student lite försynt frågade hur många timmar i veckan jag egentligen jobbar. Sedan la han till att han aldrig skulle vilja ha det så, utan att han redan från början ville skapa balans i livet. Det fick mig att tänka till och istället för att sitta kvar här på skolan och rätta tentor i kväll, har jag bestämt mig för att åka hem. Det är ju ändå fredag... även om jag trivs på jobbet.