22 februari 2014

Lyx är ett gym

En av de saker jag älskar med mitt jobb är att vi har Friskis & Svettis i huset. Det tar mig - bokstavligt talat - en minut att gå ned till gymmet. Det är lyx!

Ändå är det förvånansvärt hur sällan jag gör det.

Huvudanledningen är min arbetsnarkomani. Jag har så oerhört svårt att slita mig från jobbet. Det finns alltid något som borde göras: mejl att besvaras, tentor att rättas, artiklar att skrivas, föreläsningar att förberedas - och jag ligger ALLTID efter. Även när jag jobbar 90 timmar i veckan, hinner jag inte med. Och då får jag skuldkänslor om jag går till gymmet.

I dag lyckades jag i alla fall slita mig. Jag hade redan på förhand bestämt att jag skulle träna när jag rättat halva högen tentor - och jag lyckades också hålla fast vid det. Det var underbart skönt, jag var där sista timmen innan stängning och jag hade hela hallen för mig själv och mina 45 minuters NTC.