27 februari 2014

Skärpning

Försöker ta mig i kragen, trots att jag är ur balans. Fick inte äta innan sjukhuset, så det blev frukost 11.30 och lunch 14.30. Nu är jag helt ur gängorna och har precis ätit mellanmål. 18.30.

Tröstar mig med att jag har försökt att vara snäll mot mig själv. Hade en timmes handledning med en mysig fransk student och rättade klart ett gäng tentor, men resten av dagen har jag suttit uppkrupen i mitt soffhörn på kontoret, haft ett doftljus tänt, druckit te och läst en bok, som jag ska föreläsa om på måndag. Ingen roman, precis, men ändå lite näring för själen.

Funderar också på om jag ska åka bort i helgen. Känner att sonen och jag går varandra på nerverna och att det skulle kunna vara skönt att få vila upp mig någonstans. Och han vill gärna vara ensam.

Tänker att det kan vara roligare än att tillbringa hela helgen här, i en tom, tyst korridor: