28 december 2013

Ålandskryssning

I dag drar vi till Åland, min kompis K och jag. Vi ska prata om året som gått och året som komma skall, vi ska dansa och ha kul. Vi gör det som en träning inför nästa år, då vi har lovat varandra att "ta oss upp på banan" igen.

Ålandsfärjan är nog inte riktigt vår typ av arena, utan vi ser det just som träning. Och ett sätt att få ostörd tid att prata. Själv ser jag ärligt talat mest fram emot att få sitta och prata hela söndagen...

Tyvärr har jag lite ont i halsen och en begynnande snuva. Den där som aldrig verkar vilja bryta ut. Jag skippade Vinyasa Flow på Yogashakti i morse och gjorde istället en 70-minuters Gentle Hatha Yoga hemma. Sååå skönt att sträcka ut, även om snuvan besvärade mig lite grann. Snuva och yoga är inte den bästa kombinationen.

För säkerhets skull packar jag också ned en yogamatta till färjan. Vem vet, att yoga kanske känns som ett roligare alternativ än att dansa.