20 december 2013

Krogkväll

Jag är sällan ute, men i kväll blev det middag på Grand Central tillsammans med två f d kollegor. Det blev en bra kväll, med många kloka tankar. Jag fastnade framför allt för idén att anledningen till att de har lyckats hålla ihop sina långa äktenskap, är att de inte berättar allt för sina män.

Själv har jag aldrig kunnat hålla något inom mig, och det är kanske en anledning till att alla mina förhållanden har kraschat.

Likaså gillade jag idén om att det kanske är bättre att sprida information om alla bra böcker som redan finns, än det är att skriva flera böcker! Att skriva är ju mest av allt en egotripp. Kanske gör jag faktiskt mer nytta när jag undervisar än när jag skriver, trots att det inte alls känns så.

Innan krogen hann jag också träna en timme tillsammans med sonen, följt av en mysig fika. Jag älskar att vara tillsammans med honom - särskilt när han är på så gott humör som i dag!