29 december 2013

Att utmana sina rädslor

Temat för vår Ålandskryssning var "att utmana våra rädslor". Det gick så bra och var så kul, att det nog får bli temat för hela nästa år! Däremot blir det nog inga fler Ålandskryssningar.

Den första utmaningen var faktiskt att vi åkte på Ålandskryssning, vilket är rätt långt ifrån vår vanliga miljö. Bara det var nyttigt.

Sedan följde en lång rad utmaningar. Jag, som ogärna bryter mot regler och alltid vill vara en "duktig flicka", fick pröva på en massa obehagligheter som att ligga vid poolen utan att betala. Här inleder vi alltså med (gratis) ljusterapi:


Sedan blev det värre. Jag sjunger falskt som satan - och tvingade därför mig själv att sjunga karaoke (och ja, det får bli en stillbild, för att spara dina öron...):


Och därefter bara fortsatte det. Bland annat pushade jag mig själv att bjuda upp och flirta vilt med okända män, dricka drinkar i baren och prata med alla jag mötte.

Det var rätt kul, ända tills någon ropade mitt namn på nattklubben och jag upptäckte att jag dansade bredvid mina studenter. Fel läge!

Men kompisen K höll ställningarna och gick betydligt längre än jag. Hon var superduktig och kammade hem poäng efter poäng i våra egenhändigt ihopsnickrade utmaningar.

Själv var jag lite som Askungen. Ungefär vid midnatt gick jag tillbaka till att vara mitt gamla vanliga jag. Jag slutade dricka alkohol. Jag gick upp tidigt och yogade i en korridor. Jag beställde specialmat och åt nyttigt. Jag mediterade i solnedgången.

Ska jag vara ärlig, är det nog den Jag är, snarare än den där vilt dansande, sjungande, drickande och flirtande personen som jag spelade i går kväll. Men det är nyttigt att utmana sig själv ibland!