16 december 2013

Festskolk

I kväll skulle jag ha gått på två fester. Men efter en natt med för lite sömn och en lååååååång dag, bestämde jag mig för att skolka från festerna och åka hem.

Dessutom känns det som om jag kan ha en snuva i annalkande, vilket är ännu en orsak till att krypa ned i sängen istället för att mingla runt på partyn.

Väl hemma mår jag bättre. Särskilt efter att ha rett ut vad som orsakade orosmolnet med sonen. Nu ser jag fram emot att läsa en god (kurs)bok och kanske fila på lite föreläsningar. I sängen.

Annars har dagen varit bra. Efter morgonens yogapass hann jag också med ett kort träningspass från CrunchLive i vardagsrummet. Ass & Abs. Det var rätt bra, om än lite för lätt.

Sedan promenerade jag ned till Kungsträdgården för att sitta i ett vetenskapligt råd hela dagen. Det var riktigt kul och givande och dessutom bjöds vi på en fantastisk lunch på Berns Asiatiska.

Och i kväll blir det mer asiatiskt. Jag orkar inte laga mat, så det blir hämtnudlar från en annan favorit, Steam.