17 december 2013

I väntan på tomten

Lite snuvig bestämde jag mig för att skippa morgonyogan. Det får bli ett längre pass lite senare istället. Jag är ändå hemma, eftersom jag väntar på en leverans från UPS. Åhhh, vad jag avskyr nätshopping!

I kväll ska jag göra ett nytt försök att festa. Det är julfest på Handels, för första gången på evigheter, och jag tänkte gå dit en stund. Sedan spelar mitt gamla ex, från min egen studenttid, på en pub här i närheten, och kanske går jag dit efteråt. Jag har inte hört honom spela live sedan... 1991.

Men först alltså: en evig väntan på tomten/UPS...

Jag passar på att plöja litteratur till de två kurser som jag ska undervisa nästa period: 192 Management på kandidatnivå och 1310 Leadership på masternivå. Den första är jag enbart seminarielärare i, så där har jag inte så mycket att säga till om. Men den andra är min egen kurs, så där har jag full kontroll. Det blir stora förändringar i år; all litteratur är ny, upplägget är nytt, allting är annorlunda. Jag vill pröva nya grepp och hitta ett nytt sätt att undervisa ledarskap på.