16 december 2013

Morgonflow

Inledde en alldeles för tidig morgon med ett skönt Good Morning Yoga Flow. En kort, alldeles lagom intensiv klass, perfekt att starta en arbetsdag med!

(Och nej, jag är inte sponsrad av Yogadownload.com, däremot prenumerant sedan flera år.)

Jag & mitt orosmoln
Tyvärr hade jag svårt att sova i natt, eftersom jag hamnade i lite av ett orosmoln. Det händer ju med regelbundna mellanrum, så jag är van. Men det är ändå jobbigt. Jag är så ofantligt trött på att oroa mig!

I går kväll var vi på julfest hos några gamla vänner. Det var väldigt mysigt med julbord, öl och snaps, även om jag inte är något fan av varken julmat eller alkohol. Men mannen i familjen är ölimportör och jag kände mig manad att pröva hans prisbelönta öl. Fast jag gick snabbt över till julmust.

Sällskapet var betydligt bättre. Det var en skön blandning karaktärer: värdparet och deras son, ett par föräldralösa syskon, en barnfamilj, en kvinna från Ukraina, en amerikansk tatuerare, en trevlig lärare, en känd konstnär, ett par hundar och så vi. Alla satt vid bordet i timmar och diskuterade allt mellan himmel och jord livligt. Sådant gillar jag.