20 december 2013

Julavslutning

I dag känns det som julavslutning. Jag tränade först en timme för min mest älskade instruktör, fortsatte sedan till jobbet för ett par timmars möte och avslutade med en lång lunch med F, som är 1) en av mina äldsta och bästa vänner; 2) min sons gudfar; 3) medförfattare till en bok, som vi ägnade lunchen åt att planera. Kan det bli bättre?

Efteråt förlängde jag mitt kontrakt med Dagens Industri ännu ett halvår, vilket känns skoj. Jag har skrivit krönikor i 13,5 år, men jag tycker fortfarande att det känns lika kul!

På eftermiddagen och kvällen städade jag ur vårt skafferi, för att få plats med julmaten, och passade samtidigt på att prata ett par timmar med två av mina närmsta vänner, S och A, som båda firar julen utomlands. Det känns som om alla mina vänner firar julen utomlands: Indien, Kuba, Nicaragua, USA, Thailand... Jag är avundsjuk, men samtidigt glad över att få stanna hemma. Jag tycker att det ska bli superskönt!

Nu ska jag göra ett ryck och svara på alla mejl, innan det är dags för lite kvällsyoga. I kväll får det bli Evening Wind Down Yoga, för att slappna av och kunna sova bra.