26 december 2013

Annandagsshopping

Det bidde lite shopping i dag.

Först träningskläder. Mina absoluta favorittajts från Under Armour såldes för halva priset - och jag kunde inte stå emot. Och sedan hittade jag ett par andra tajts, som jag tidigare prövat och gillat, i rätt storlek, så då blev det ett par sådana också. Liksom en långärmad tröja från Nike som jag tänkte ha på min Pilates.

Efteråt gick jag till gymmet för ett kettlebell/TRX/tabatapass. Det gick USELT. Jag har ätit för mycket skräpmat och framför allt fått i mig alldeles för mycket mjölkprotein, vilket min mage inte klarar. Nu är det dags att återgå till bra matvanor!

På vägen hem köpte jag en ny mobil. Det var inte lika impulsivt som det låter, eftersom min gamla var just gammal - och dessutom sprucken. Jag behövde verkligen en ny. Tyvärr vill den inte funka, utan jag får nog gå tillbaka till Telia i morgon. Suck.

Telia är verkligen ett hopplöst företag. Jag tror nästan aldrig att det har hänt att jag köpt något som fungerat direkt. Man måste alltid gå flera gånger - och allt som oftast ligger deras datasystem dessutom nere när man är inne i butik.

I dag berättade säljaren att de har världens sämsta datasystem, som Tele 2 gav upp redan 2003. Han tyckte att det var hopplöst att vara säljare på Telia, eftersom systemen så ofta krånglar. Det förvånar mig inte alls.

Kvällen blev bättre. Sonen kopplade in sin nya AppleTV, som han fick i julklapp - och det var ju hur bra som helst! Det enda negativa är att man inte kan koppla AirPlay från datorn, utan enbart från paddan och telefonen. Hur tänkte Apple då?

I kväll ska jag också yoga. Det får förstås bli något lugnt kvällspass. Kanske Yoga for a Good Night's Sleep. Eller något liknande. Det behövs efter all shopping och allt teknikstrul.