4 januari 2014

Klesha nr 4: Asmita

Det senaste dygnet har jag inte flyttat armbandet en enda gång! Förväntningar om njutning är tydligen inte det klesha som stoppar min utveckling. Det är i sig intressant.

Dagens klesha är Asmita - självdömande. Det är en av mina allra största talanger, så jag misstänker att jag kommer att ha ännu ett uttänjt armband innan dagen är över.

Över huvud taget har den här klesha-övningen varit mycket givande. Jag har lagt märke till saker jag inte har sett förut. Hur min ångest & oro kommer i stora sjok, till exempel, medan mitt motstånd är mycket svagare, men jämnare och där hela tiden. Och hur jag, som sagt var, inte ägnar så mycket tid åt att förvänta mig njutning, utan snarare tvärtom.

Dessutom är det här med att flytta ett armband ett otroligt enkelt sätt att öka sin medvetenhet. Jag funderar på att köpa billiga armband till mina studenter, så att de också lär sig tekniken.

Tyvärr mår jag annars inte hundra, rent fysiskt. Den där snuvan som aldrig bryter ut, spökar igen. På yogaklassen svettades jag floder och fick ont i halsen i alla hundar och framåtböjningar. Jag är nog inte riktigt frisk och kanske borde jag inte ha kört ännu en dynamisk yogaklass i dag.