13 januari 2014

Världens bästa dag

Nej, det var nog lite överdrivet. Men det har verkligen varit en bra dag!

Först fick jag undan julen - och det kändes underbart. Fast allra mest underbar är känslan av att julen är så otroligt häftig. Först njuter vi av att fixa i ordning inför den. Sedan älskar vi varenda sekund av den. Och så känner vi oss helt befriade av att få undan den. Snacka om smart konstruktion!

Samma sekund som jag var klar, steg sonen in genom dörren. Han hade fått en extra håltimme och undrade om jag ville äta lunch med honom. Vi gick ned till Steam, njöt av deras supergoda Laksa och pratade om livet, innan vi promenerade mot Slussen tillsammans. Mot varsin skola. Solen sken och allt kändes helt fantastiskt!

Därefter var det mötesdags och hur knäppt det än låter, skrattade jag så att tårarna rann. Det är underbart att ha min gamla bästis, tillika sonens gudfar, med i lärarlaget! Vi har så himla kul!

Direkt efter stötte jag på ytterligare ett par personer som jag helgillar, och som gör mig så himla glad! Bland annat fina J, som erbjöd sig att komma hem och laga middag åt mig någon kväll. Och så min efterträdare A, som berättade om alla svårigheter hon har, vilket än en gång gjorde mig oändligt tacksam över att jag har slutat som chef!

Väl hemma, hann jag dricka te med sonen och tända nya doftljuset, handla och laga mat, yoga och äta middag. En helt vanlig kväll, med andra ord. Och nu blir det jobb, som vanligt!