6 januari 2014

Trettondag

Trettondagen är väl en härlig dag? Kravlös och skön. Det måste vara en av mina favorithelgdagar!

Själv planerar jag i vanlig ordning att jobba och yoga. Jag ska fortsätta med föreläsningarna till min nya kurs, som startar om två veckor, och jag ska jobba med ett par ansökningar. Men först ska jag göra en ordentlig planering och prioritering av arbetet fram till terminsstart.

Som yoga har jag valt Pilates Yoga Fusion, eftersom min pilateslärare är tillbaka den här veckan och jag inte har kört en enda pilatesklass under jullovet. Nackdelen med att yoga varenda dag är att allt annat blir lidande.

På eftermiddagen ska sonen och jag till hans gudfar, tillika en av mina bästa vänner/kollegor, som nyligen fått en bebis. Vi ska överlämna lite presenter, gulla med bebisen och fika med hela familjen. Sedan åker jag nog till jobbet en sväng, eftersom det här hemma ska vara planeringsmöte inför filmen som sonen ska spela in i Israel.

I går kväll slog det mig också vilket annorlunda liv han har. Han var engagerad i två diskussioner på Facebook samtidigt: en med en jämnårig tjej i USA, en med en klasskompis i Irak. USA & Irak - samtidigt. Med den amerikanska tjejen diskuterade han vapenkontroll - och de tyckte inte lika. Alltmedan hans kurdiska kompis tyckte att sonen skulle följa med till Irak nästa gång han åkte dit.

Hmmm, Irak... jag som oroar mig över Israel. En nackdel med att ha en så internationellt orienterad son, är att jag anar att jag kommer att få leva resten av mitt liv orolig.