20 januari 2014

Ont i magen

I går kväll, efter träningen, innan middagen, åt jag ett par skedar jordnötssmör och en apelsin. Det skulle jag inte ha gjort. Jag fick så himla ont i magen.

Och det har bara fortsatt hela natten. Jag har aldrig haft såhär ont i magen förut. Jag vet inte vad det är. Det känns som magkatarr, sådär som jag hade i tonåren. Men det gör tusen gånger ondare.

Jag mår inte illa och jag har inga problem att äta, men jag har konstant superont i mellangärdet. Vad kan det vara?

Till saken hör att jag för ett par veckor sedan började få halsbränna, vilket jag heller inte haft förut. Sedan blev det bättre tills i går kväll, då det alltså smällde till.

Funderar på om jag till och med borde ringa företagshälsovården. Det känns faktiskt inte bra och jag fasar för att jag just den här veckan ska starta tre kurser, måndag, tisdag och onsdag. Vad händer om jag blir sjuk?