12 januari 2014

Vikten av balans

Handen på hjärtat: jag börjar tröttna på att yoga varenda dag. Och dessutom leder yogan till att all annan träning får stryka på foten. Jag är nog inte skapt för en daglig yogapraktik, utan trivs bäst med att yoga ett par, tre dagar i veckan och varva med styrke- och konditionsträning.

BALANS, du vet.

Så himla viktigt, men också en UTMANING. Jag har en tendens att gå all-in, vad jag än gör. I går morse började jag jobba med min ansökan redan i sängen. Vips var klockan tre - och jag hade fortfarande inte stigit upp. Eller gjort något av allt det där andra jag också skulle göra...

Då tvingade jag mig i alla fall iväg på bio med en vän. Vi såg Philomena och grät floder. Efteråt tog vi ett glas vin och pratade om filmen och en massa annat - och som vanligt slog det mig hur tacksam jag är över mina fina vänner!

Väl hemma fortsatte jag förstås med ansökan. Sedan hade jag svårt att sova, kanske för att jag jobbat för sent, eller för att jag proppat i mig för mycket mörk choklad samtidigt.

I dag väntar nya uppgifter i form av två krönikor. En till Dagens Industri och en till en facktidning. Att skriva två krönikor samtidigt är aldrig någon höjdare, men så får det bli.

Och så ska jag yoga, förstås. En anusarainspirerad klass, Align the Spine. Suck.