2 januari 2014

Träningsshopping

Jag brukar inte shoppa, men i år har jag slagit alla rekord. Jag skäms. I dag slog jag till på ... åh, ångest... tre till tröjor från Nike. Först en lång lila, som man kan gå klädd i hela dagen efter träning (och jag köpte en extra stor, så att den nästan blir som en klänning):


Sedan två toppar, en svart och en lila, som känns perfekta för yoga:




Alla var - tack och lov - på rea!

Häromdagen köpte jag dessutom en annan Niketröja på rea. En hypervarm, lila, långärmad tröja, som jag har haft varenda kväll! Jag är helt förälskad i den - och borde kanske köpa en till. Vi har så kallt i vår lägenhet att man måste klä sig varmt på vintern - och den här är helt perfekt!



Och redan första dagen på rean slog jag ju faktiskt till och köpte en grå, som jag prövade häromdagen:



Så tre tröjor att träna och två tröjor att mysa i, har det alltså blivit på rean den här julen. Man skulle kunna tro att jag var sponsrad av Nike, men det är jag (tyvärr) inte. Däremot tycker jag att det är viktigt med sköna och, framför allt, funktionella hemma- och träningskläder. 

Under dagen har jag också messat med Nike, efter att ha kommenterat nya N+TC, som jag tycker innebär en klar förbättring. Sedan hade vi en rätt rolig konversation, där de undrade vilka mina mål var och jag konstaterade att jag inte har några mål. Jag är helt ointresserad av mål. Mål får mig bara att bli rebellisk. Och jag vill inte gå ned i vikt, bli snabbare eller starkare. Jag är nöjd med mig själv som jag är. 

År 2014 är kanske året då jag helt ska skippa att försöka förändra mig. Det vore nog den bästa intentionen av alla.    

Annars har jag haft en bra kväll. Jag tog ett glas vin med en nätdejt - för första gången i mitt liv! Det kändes helt ofarligt och OK, eftersom vi hade lika bakgrund och därmed lätt att prata. Sedan gick jag hem och åt mysig middag med sonen samt tittade på ett avsnitt av Games of Thrones, som han tycker ska bli tv-serien jag ser i år.